SiRCLEVoorbeelden adviesprojecten met KMO portefeuille

Op zoek naar inspiratie voor uw adviesproject via de KMO portefeuille? Hieronder vind u enkele typische trajecten die we voor SiRCLE klanten hebben uitgevoerd. Graag een persoonlijk advies over wat er in uw organisatie mogelijk is?

Probleemstelling:

“Hoe kunnen we onze customer service afdelingen van twee bedrijven integreren om de beste dienstverlening te leveren aan onze klanten?”

Aanpak

  • Intern onderzoek, intake met sleutelpersonen binnen en buiten de afdeling
  • Analyse van bedrijfsresultaten en producten/diensten
  • Knelpuntanalyse

Resultaat

  • Nieuw organogram, rollen en verantwoordelijkheden, KPI’s en klantensegmentatie.
  • Plan, budget en timing om dit advies te implementeren

Budget

Kostprijs: € 20.000, tussenkomst KMO-portefeuille van € 6.000, eigen inbreng van € 14.000

Probleemstelling:

“Via welke kanalen en met welke middelen komen wij best in contact met onze prospecten en klanten, outbound en inbound, met boodschappen in marketing, sales en customer service?”

Aanpak

  • Samen met betrokkenen van Sales, Marketing en Operations departement…
  • Bepalen van de customer lifetime journey (van prospect over klant tot exit)
  • Inventariseren van de inbound en outbound contactpunten – moments of truth
  • Segmenteren van de klanten op basis van omzet en winstprognose
  • Meting van de verschillende financiële indicatoren: acquisitiekost per klant, servicekost per klant, omzet per klant
  • Knelpuntanalyse
  • Opstellen van de ideale customer-communicatie-channel-mix
  • Advies omtrent mogelijkheden rond automatisatie, self-service en tools.

Resultaat

  • Nieuwe contactstrategie voor inbound en outbound activiteiten
  • Plan, budget en timing om dit advies te implementeren

Budget

Kostprijs: € 25.000, tussenkomst KMO-portefeuille van € 10.000, eigen inbreng van € 15.000

Probleemstelling:

“Hoe kunnen we onze strategische focus verschuiven naar customer intimacy?”

Aanpak

  • Intern onderzoek, intake met sleutelpersonen uit de verschillende afdelingen in contact met klanten
  • Analyse van doelstellingen voor elke functie
  • Vertalen customer intimacy naar wat dit concreet betekent voor elke functie
  • Aanbevelingen omtrent coaching van medewerkers

Resultaat

  • Aangepast organogram, rollen en verantwoordelijkheden, KPI’s.
  • Plan, budget en timing om dit advies te implementeren

Budget

Kostprijs: € 4.000, tussenkomst KMO-portefeuille van € 1.600, eigen inbreng van € 2.400

U hebt een duidelijk zicht op waar u met uw organisatie naar toe wil.

Wij hebben de aanpak om uw visie te vertalen in wat uw organisatie morgen nodig heeft.

Deel hieronder uw grootste uitdaging met ons, en wij vertellen jou wat wij voor u kunnen betekenen en op hoeveel steun u kan rekenen via de KMO portefeuille.

Wil jij graag een persoonlijk advies over hoe wij je met via de KMO portefeuille kunnen helpen?

Ja, ik wil advies inwinnen via KMO portefeuille