fbpx
Implementatie Delhaize

SuperPlus Implementatie Management bij Delhaize

Vorig jaar hielp SiRCLE Delhaize hun nieuwe getrouwheidsprogramma uit te rollen. SuperPlus werd al snel een groot succes. In deze testimonial kom je meer te over deze implementatie en aanpak van SiRCLE bij dit project. Ongetwijfeld kan dit project- en implementatiemanagers inspireren bij de uitvoering van hun toekomstige projecten.

Deze testimonial van Delhaize bieden wij je graag aan op één handige A4! Download het snel en kom meer te weten over de rol van SiRCLE bij dit project.

Testimonial Delhaize

Over Delhaize

In november 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 816 winkels.

Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize en Shop& Go) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden.

Klanten kunnen uiteraard ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten (‘Collect’) of thuis laten bezorgen.

Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen.

Delhaize heeft een marktaandeel van 24,2%* in België en telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 10 landen met ongeveer 380.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 7.000 winkels, waar wekelijks bijna 54 miljoen klanten hun boodschappen doen.

Delhaize
Download de testimonial

Het project: Van Plus tot SuperPlus!

Bij Delhaize is het de ambitie om de goedkoopste supermarkt te zijn voor iedereen die beter wil eten.

Na bijna 30 jaar was het getrouwheidsprogramma van Delhaize (‘PLUS’) toe aan vernieuwing. SuperPlus is een revolutionair en innovatief programma waarmee je minder betaalt om beter te eten: superveel voordelen zoals kortingen op gezonde en evenwichtige producten, extra promo’s en een pak handige tools om de shoppingervaring aangenamer te maken. In 2020 wordt Delhaize verkozen tot Belgian Marketing Company of the Year 2020.

 

De rol van SiRCLE

Na het vormgeven van de belangrijkste krachtlijnen, ging de afdeling Digital Marketing & Customer Interactions op zoek naar externe capaciteit en ervaring om de realisatie en implementatie in goede banen te leiden. SiRCLE nam de rol op van brugpersoon tussen business en ICT die de customer propositie (MVP) bewaakt en de coördinatie verzorgt tussen de verschillende business stakeholders (van Retail en Data & Analytics tot Customer Service, van Tax & Legal tot HR).

Een duidelijke governance installeren, het opstellen van de business requirements, ondersteunen van de marketing-campagne (on- & offline), coördineren van training, quality assurance en de finale business validatie van de opgeleverde oplossing(en) & platformen maakten allemaal deel uit van het verantwoordelijkheidspakket.

 

De klanten van Delhaize krijgen alle aspecten van het SuperPlus programma gepresenteerd onder de vorm van een mobiele app, een vernieuwde, transactionele website én via handige touchscreens in de winkels.

 

Het SuperPlus programma werd succesvol gelanceerd op 1-OKT-2020 en haalde nog vòòr het einde van dat jaar de kaap van +1 MLN geregistreerde klanten!

Er worden op maandelijkse basis nieuwe (digitale) functionaliteiten toegevoegd aan het al uitgebreide pakket van diensten en voordelen. Ook wordt het programma uitgerold in het Groothertogdom Luxemburg.

 

Over SiRCLE

SiRCLE realiseert strategische veranderingstrajecten binnen organisaties op een duurzame manier, waardoor de impact ervan op lange termijn zichtbaar blijft. Verandering & projecten zitten in ons DNA, en dit steeds vanuit het oogpunt van de eindklant. Een verandering doorvoeren in een organisatie is niet evident. Elke situatie is uniek, maar de manier waarop je dit succesvol implementeert beheren wij bij SiRCLE als geen ander.