SuperPlus Implementatie – Loyalty card bij Delhaize

Over het project

Bij Delhaize is het de ambitie om de goedkoopste supermarkt te zijn voor iedereen die beter wil eten.
Na bijna 30 jaar was het getrouwheidsprogramma van Delhaize (‘PLUS’) toe aan vernieuwing. SuperPlus is een revolutionair en innovatief programma waarmee je minder betaalt om beter te eten: superveel voordelen zoals kortingen op gezonde en evenwichtige producten, extra promo’s en een pak handige tools om de shoppingervaring aangenamer te maken. In 2020 wordt Delhaize verkozen tot Belgian Marketing Company of the Year 2020.

Over de aanpak

Na het vormgeven van de belangrijkste krachtlijnen, ging de afdeling Digital Marketing & Customer Interactions op zoek naar externe capaciteit en ervaring om de realisatie en implementatie in goede banen te leiden. SiRCLE nam de rol op van brugpersoon tussen business en ICT die de customer propositie (MVP) bewaakt en de coördinatie verzorgt tussen de verschillende business stakeholders (van Retail en Data & Analytics tot Customer Service, van Tax & Legal tot HR).
Een duidelijke governance installeren, het opstellen van de business requirements, ondersteunen van de marketing-campagne (on- & offline), coördineren van training, quality assurance en de finale business validatie van de opgeleverde oplossing(en) & platformen maakten allemaal deel uit van het verantwoordelijkheidspakket.

Het Resultaat

De klanten van Delhaize krijgen alle aspecten van het SuperPlus programma gepresenteerd onder de vorm van een mobiele app, een vernieuwde, transactionele website én via handige touchscreens in de winkels.

Het SuperPlus programma werd succesvol gelanceerd op 1-OKT-2020 en haalde nog vòòr het einde van dat jaar de kaap van +1 MLN geregistreerde klanten!
Er worden op maandelijkse basis nieuwe (digitale) functionaliteiten toegevoegd aan het al uitgebreide pakket van diensten en voordelen. Ook wordt het programma uitgerold in het Groothertogdom Luxemburg.

SiRCLE profielen ingezet in dit project

Een change manager begeleidt organisatorische veranderingen, waarbij hij/zij de impact op mensen en processen beheert en een soepele transitie faciliteert.

Een project manager leidt succesvolle projecten van begin tot eind, waarbij hij/zij teams motiveert en doelen behaalt binnen de gestelde tijd en budgetten.

Over onze Klant

Delhaize
Delhaize heeft maar liefst 816 winkels (Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize en Shop& Go) in België en Luxemburg en een marktaandeel van 24,2%* in België en stelt meer dan 32.000 medewerkers te werk.

Onze expert vertelt er graag alles over

Bram Van Handenhoven
Bram Van Handenhoven

Meer interessante referenties

Sector
Sector
Trigger
Trigger
Afdeling
Afdeling
Kom naar het gratis
Open SiRCLE event

Een mix van klantencases,
inspiratie uit lopende projecten,
netwerken met klanten en consultants
bij een hapje en drankje.

13 juni 2024 – 19:00 – 21:30
Download jouw zomerlectuur nu gratis en lees alles over de 11 grootste mythes over change management.

Stay in the SiRCLE

Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief en ontvang elke maand enkele referenties en inspiratie voor jouw volgende veranderingsproject. 

SiRCLE maakt gebruik van cookies om jouw gebruikerservaring te verbeteren.

Door onze website te gebruiken, stem je in met alle cookies in overeenstemming met onze Cookie Policy