Reconnect – Recommerce Go-To-Market bij Compass Group

Over het project

De Coronacrisis had voor Compass Group uiteraard zeer zware  gevolgen. Thuiswerken werd de norm, restaurants van bedrijven en scholen werden (deels) gesloten, events werden geannuleerd. Contracten bij de klanten stonden onder druk en werden tijdelijk teruggeschroefd. Hierdoor werd een groot deel van het personeelsbestand op technisch werkloos geplaatst. Om opnieuw te connecteren met enerzijds de medewerkers en anderzijds de klanten werd het project Reconnect–Recommerce opgestart. Via Recommerce (als onderdeel van Reconnect) wil Compass Group nieuwe concepten op de markt introduceren die inspelen op de vernieuwde voedingsgewoonten die ontstaan zijn sinds Corona (en ook al een tijdje daarvoor).

Waarom SiRCLE

Om nieuwe concepten op de markt te introduceren was er een Go-To-Market strategie nodig die gedragen werd door de verschillende stakeholders binnen de
organisatie. Omdat het bovendien over verschillende concepten tegelijkertijd gaat en het marketingteam al overbevraagd is voor de dagdagelijkse business, riep
Compass de hulp van SiRCLE in om hen hierbij te assisteren.

SiRCLE is in deze rol de brugpersoon tussen enerzijds de directie en anderzijds de marketing-, sales- en operationele teams.

Over de aanpak

We zijn gestart met een doorgedreven positioneringsoefening voor ieder concept. In eerste instantie om iedereen intern op dezelfde lijn te krijgen en de verwachtingen juist te zetten. Later werd er op deze brede basis verder gewerkt om de marktsegmentatie te verfijnen en de krijtlijnen van het communicatieplan uit te werken in functie van de ideale klanten voor ieder concept.

Nadat de Go-To-Market strategie werd goedgekeurd stak SiRCLE de handen uit de mouwen om de theorie om te zetten in de praktijk. Enerzijds werden er commerciële afspraken gemaakt met klanten en prospecten, anderzijds werden intern verschillende departementen (finance, operations, marketing,…) betrokken in de activatie van de verschillende concepten.

Het resultaat mag er zijn en kan u hier bekijken!

SiRCLE profielen ingezet in dit project

Een go-to-market manager is een specifieke functie die verantwoordelijk is voor het beheer van de go-to-market strate...

Een change manager (of transformatie manager) is verantwoordelijk voor het identificeren van mogelijke vebeteropportu...

De process analyst of procesanalist evalueert, ontwerpt, voert uit, meet, bewaakt en controleert bedrijfsprocessen. Z...

De programmamanager of program manager verliest nooit zijn of haar doelen uit het oog. Het draait in deze rol om het ...

SiRCLE opleidingen toegepast in dit project

dashboard kpi
Meten is Weten, werken met Balanced Scorecards
canvas visual
Project kick-start

Over onze Klant

Ontwerp zonder titel (10)
Als voedings- en kennispartner combineert Compass Group de laatste trends en innovaties om op die manier de dagdagelijkse behoeften van hun klanten te beantwoorden. Compass Group heeft vier grote business units: Eurest (business en industrie), Medirest (gezondheid en zorg), Scolarest (scholen en universiteiten) en Gourment Invent (events en hospitality). Voor deze business units maakt Compass Group lekker eten, met passie bereid, met een speciaal ingrediënt: de mensen van Compass. Wereldwijd zorgen 600.000 collega’s jaarlijks voor meer dan 5,5 miljard maaltijden. Zij zijn de motor van de organisatie.

Onze expert vertelt er graag alles over

Foto Luc Gyns
Luc Gyns
Bert Van Weyemberge
Bert Van Weyenberge

Meer interessante referenties

Sector
Sector
Trigger
Trigger
Afdeling
Afdeling

Stay in the SiRCLE

Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief en ontvang elke maand enkele referenties en inspiratie voor jouw volgende veranderingsproject. 

SiRCLE maakt gebruik van cookies om jouw gebruikerservaring te verbeteren.

Door onze website te gebruiken, stem je in met alle cookies in overeenstemming met onze Cookie Policy