Een digital transformation manager leidt de digitale transformatie-inspanningen van de organisatie, waarbij hij/zij innovatieve technologieën en strategieën implementeert om concurrentievoordeel te behalen.
Het ICMM had twee grote uitdagingen:
Door de opgebouwde knowhow van SiRCLE binnen O365 en de Microsoft Teams suite, en door het inschakelen van Microsoft Workplace architecten en aanpak, werd in samenwerking met een externe leverancier een volledige omslag gerealiseerd.
De gebruikte change methodieken in combinatie met user adoption aanpak zorgden voor een projectmatige en duurzame verandering binnen de organisatie.
Door de relatief kleine organisatie, was geen change expertise aanwezig bij de klant.
De focus van de veranderingsbegeleiding lag dan ook op het praktische verwezenlijken van de change (digitale transformatie van het Wereldcongres enerzijds en de structurele manier van werken anderzijds) en het verankeren van de benodigde (technische) kennis bij de medewerkers om na het vertrek van de SiRCLE consultants zelfstandig gelijkaardige activiteiten tot een goed einde te brengen.
De SiRCLE Business & Proces Analist ging aan de slag met het inventariseren van de exacte vereisten om een van oorsprong complex logistiek gebeuren (vertegenwoordigers van 192 landen die afzakken naar Brussel om een wereldcongres live mee te maken) te transformeren naar een quasi volledig virtueel evenement.
Op basis van de door SG-ICMM gestelde vereisten, werd een shortlist opgesteld van mogelijke technische/functionele oplossingen, telkens met hun resp. voor- en nadelen.
Na selectie van de meest geschikte oplossing, werd gestart met de voorbereidingen: opstellen en uitsturen van digitale uitnodigingen, het voorbereiden van de online-stemming, het aanleren van de basisbeginselen van de gekozen oplossing.
Na de AS-IS situatie en huidige/toekomstige behoeften duidelijk in kaart werden gebracht, werd de nodige ondersteuning geboden tijdens het RFP/RFQ proces, teneinde de best mogelijke en meest duurzame oplossing te selecteren.
Eens de keuze was gemaakt door de klant, kon worden overgegaan tot de begeleiding van het aankoop-, leverings- en installatieproces (door derde, externe leverancier).
Na installatie kon de SiRCLE Implementatieconsultant aan de slag om -in samenspraak met de klant- de nodige configuraties op te zetten en de eerste stappen van de ingebruikname van de nieuwe oplossing door de medewerkers van de SG-ICMM te ondersteunen.
Een SiRCLE trainer werd ingeschakeld om alle betrokkenen (en alle niveaus) de nodige kennis bij te brengen teneinde zelfstandig/zonder verdere begeleiding te kunnen werken.
Het project Digitale Transformatie werd succesvol afgerond, en overgedragen aan de operationele organisatie.
Wilt u weten wat SiRCLE specifiek voor u en uw bedrijf kan doen? Aarzel dan niet om vrijblijvend contact op te nemen met één van onze experts.
Zoek het zelf op onze site
Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief en ontvang elke maand enkele referenties en inspiratie voor jouw volgende veranderingsproject.
Door onze website te gebruiken, stem je in met alle cookies in overeenstemming met onze Cookie Policy