Een business analist analyseert bedrijfsprocessen en data om waardevolle inzichten te leveren en oplossingen te identificeren die de organisatie helpen groeien.
De klantendienst / customer service wordt overstelpt door klanten die vragen hebben over de manier waarop hun energie abonnement in mekaar zit. Door heldere en eenduidige uitleg op de 'Mijn Lampiris'- pagina verwacht Lampiris dat minder klanten contact opnemen met de klanten service.
"Mijn Lampiris" is het klantenplatform van Lampiris dat werd ontwikkeld om klanten in staat te stellen de top 10 vragen (en meer!) op te zoeken die ze normaal via de telefoon of per e-mail moeten stellen.
SiRCLE brengt met zijn jarenlange ervaring binnen de energiesector en klantendiensten een snel inzicht in de knelpunten in de actuele dienstverlening. Door de analytische aanpak en samenwerking over afdelingen heen kunnen onze consultants samen met de experts ter zake snel komen tot een duidelijke oplossingsstrategie.
We richtten ons eerst op het stabiliseren van het platform en ervoor te zorgen dat de huidige functionaliteiten optimaal werkten.
De volgende stap was het herontwerpen van de pagina's zodat gebruikers een gebruiksvriendelijke omgeving ervaren die een optimaal aantal functionaliteiten biedt.
Samen met de afdelingen marketing en operations is een visie geschreven op welke wijze klanten op een zo effectief mogelijk manier informatie kunnen terugvinden en via welke kanalen ze welke cross & upsell activiteiten ze krijgen aangeboden.
Per onderwerp zijn de ideeën via scrum methodiek door de interne IT organisatie gebouwd waarbij vanuit SiRCLE het ‘project ownership’ werd gedaan. Dit betrof het beschrijven van de functionaliteiten plus het bewaken van de voortgang en het budget. In een maandelijks cyclus zijn continue nieuwe self service mogelijkheden ontwikkeld en beschikbaar gesteld aan de klant.
Daarnaast zijn er binnen de marketing afdelingen nieuwe producten toegevoegd aan het portfolio van Lampiris. Hiervoor hebben we meegewerkt aan geïntegreerde look & feel van het platform.
"Mijn Lampiris" is momenteel volledig ingebed in de interne organisatie; het wordt gebruikt door klantenoperaties om contacten te minimaliseren en door marketing als een cross-selling tool.
Alle lampiris klanten in België kunnen in 4 talen gebruik maken van de selfservice diensten zoals inzage facturen, online verhuizen en voorschotten aanpassen.
Daarnaast hebben we zorg gedragen dat er voor de nieuwe diensten ook online betaald kan worden.
40-50% van alle klantencontacten verloopt nu via dit zelfbedieningsplatform en heeft een potentieel om 85% af te handelen.
Wilt u weten wat SiRCLE specifiek voor u en uw bedrijf kan doen? Aarzel dan niet om vrijblijvend contact op te nemen met één van onze experts.
Zoek het zelf op onze site
Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief en ontvang elke maand enkele referenties en inspiratie voor jouw volgende veranderingsproject.
Door onze website te gebruiken, stem je in met alle cookies in overeenstemming met onze Cookie Policy