Een go-to-market manager is een specifieke functie die verantwoordelijk is voor het beheer van de go-to-market strategie en het proces van een dienst of product lancering. Hij werkt samen met multifunctionele teams om de lancering soepel te laten verlopen.
Een go-to-market manager bepaalt de strategische visie, neemt het juiste team aan en motiveert hen om aan operationele initiatieven te werken en de lanceringsdoelen te bereiken.
Je ontwikkelt en voert effectieve marketing- en verkoopstrategieën uit om nieuwe producten en diensten succesvol op de markt te brengen.
Je analyseert markttrends en concurrentiegedrag om kansen te identificeren en je concurrentiepositie te versterken.
Je coördineert cross-functionele teams om een succesvolle productlancering te garanderen.
Je stelt go-to-market plannen op met duidelijke doelstellingen en acties om deze te bereiken.
Je monitort de prestaties van marketing- en verkoopcampagnes en past de strategie indien nodig aan.
Je werkt nauw samen met productmanagement en R&D-teams om de productontwikkeling af te stemmen op de marktvraag.
Je analyseert klantfeedback en marktgegevens om de klanttevredenheid te verbeteren en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken.
Elke uitdaging is uniek, onze aanpak is maatwerk. Wij luisteren graag naar jouw specifieke eisen om de best mogelijke expert voor te stellen
Elke uitdaging is uniek, onze aanpak is maatwerk. Wij luisteren graag naar jouw specifieke eisen om de best mogelijke expert voor te stellen
Wilt u weten wat SiRCLE specifiek voor u en uw bedrijf kan doen? Aarzel dan niet om vrijblijvend contact op te nemen met één van onze experts.
Zoek het zelf op onze site
Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief en ontvang elke maand enkele referenties en inspiratie voor jouw volgende veranderingsproject.
Door onze website te gebruiken, stem je in met alle cookies in overeenstemming met onze Cookie Policy